کتاب انگیزش و هیجان/جان مارشال ریو/ترجمه محمد امین مهدی زاده نادری

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی

در میان نویسندگان کتابهای دانشگاهی، گاهی افرادی را می‌بینید که بخش مهمی از زندگی آکادمیک خود را صرف تولید، عرضه و به‌روز کردن یک کتاب مرجع تخصصی در حوزه‌ی خود می‌کنند. جان مارشال ریو (Johnmarshall Reeve) که در ایران معمولاً به نام مارشال ریو شناخته می‌شود نیز، به این گروه از نویسندگان تعلق دارد. کتاب Understanding Motivation and Emotion او تا کنون هفت بار ویرایش شده و هر بار، مطالب بسیار ارزشمندی به آن افزوده شده و مطالعات و تحقیقات قبلی مورد اشاره در کتاب نیز،‌ بسته به نیاز به روز می‌شود. معرفی کوتاه جان مارشال ریو جان مارشال ریو (مراقب باشید آن را به صورت Rio نخوانید؛ Reeve درست است)، در رشته‌ی روانشناسی آموزش تخصص دارد. او در همه‌ی مقاطع دانشگاهی در رشته‌ی روانشناسی تحصیل کرده؛ پست‌دکترای خود را در دانشگاه راچستر گذرانده و سال‌ها در دانشگاه‌های آیوا و ویسکانسین-میلواکی تدریس کرده است. اما طی یک دهه‌ی اخیر (از سال ۲۰۰۹ تا کنون) ترجیح داده در کشور کره زندگی کند و در دانشگاه کره به تدریس و تحقیق بپردازد. مارشال ریو، معتقد است که بخش مهمی از چالش یادگیری و آموزش، به حوزه‌ی انگیزش مربوط می‌شود و مهم‌ترین دغدغه‌اش هم این است که به استادان و معلمان بیاموزد که کمی از نگاه کنترلی خود بر فرایند آموزش فاصله بگیرند و سهم اختیار و انتخاب را در فرایند آموزشی دانشجویان و دانش‌آموزان افزایش دهند. او نقش اساتید را در انگیزش دانشجویان و علاقه‌مندان به یادگیری حائز اهمیت می‌داند؛ اما معتقد است که این نقش، نه در قالب کنترل و هدایت مکانیکی، بلکه به شکل بسترسازی برای فراگیری آزادانه‌تر دانشجویان ظهور و بروز پیدا می‌کند. ساختار و محتوای کتاب انگیزش و هیجان ریو مارشال ریو، کتاب خود را – در آخرین ویرایش – به چهار بخش اصلی به شرح زیر تقسیم کرده است: • نیازهای انسان • جنبه‌های شناختی انگیزش • هیجانات • بحث‌های کاربردی درباره انگیزش و هیجان شیوه‌ی ریو در تنظیم کتابش از آن جهت ارزش دارد که برخی کتابهای قدیمی‌تر مدیریت و روانشناسی، ترجیح می‌دهند نظریه های انگیزشی را بر پایه‌ی سالی که مطرح شده‌اند (از قدیمی به جدید) طبقه‌بندی و فهرست کنند. اما برای مارشال ریو مهم است که از ترتیب تاریخی این نظریه‌ها فاصله گرفته و آن‌ها را بر اساس ماهیت‌شان دسته‌بندی کند. دیدگاهی که امروز مقبول‌تر و معتبرتر محسوب می‌شود و ما نیز در متمم همان دیدگاه را رعایت می‌کنیم.


دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 1267 مشاهده

کد فایل:19950

انتشار در:۱۴۰۱/۱۱/۳۰

حجم فایل ها:9.8 مگابایت

قابلیت ویرایش: ندارد

تعداد صفحات: 606

فرمت فایل: پی دی اف


اشتراک گذاری:
 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط